Medya ve İletişim Yönetimi
- Marmara Üniversitesi internet sayfasında haberlerinin yer almasını isteyen kişiler kurumsaliletisim@marmara.edu.tr e-posta adresine konuyla ilgili gerekli bilgileri metin ve görsel/video olacak şekilde gönderirler.
- Gerekli durumlarda haber için bilgi almak ve fotoğraf ile video çekimi yapmak üzere görevlendirmeler yapılır.
- Haber metni ve görsel içeriği incelenerek haber formatında tekrar yazılır.
- Görseller düzenlenir ve gerekliyse video veya özel tasarımlar hazırlanır.
- Haber uygun formatta üniversitemiz internet sitesinde yayınlanır.
- Üniversitemiz internet sitesinin anasayfası ve belirli sayfalarının içerikleri dönemsel olarak güncellenir ve gelen taleplere göre görsel veya metinsel içerik üretimi yapılır.
- Marmara Üniversitesi'nin web anasayfasında yer alan haberlerin İngilizce çevirisi yapılarak siteye eklenir.
- Haber takip sistemleri üzerinden üniversitemizle alakalı haberlerin takibini yapmak; gerekli görüldüğünde üniversitemiz web sayfasında paylaşmak.
Dijital İletişim ve Tasarım Yönetimi
- Üniversitemizin dijital ortamlarda marka değerini ve kurum itibarını artırmaya yönelik temsili,
- Üniversitemiz internet sitesinin görsel kimliğinin korunması ve dijital içeriklerinin üretilmesi,
- Üniversitemiz aday öğrenci internet sitesinin görsel kimliğinin korunması ve dijital içeriklerinin üretilmesi
- Üniversitemiz Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü internet sitesinin görsel kimliğinin korunması ve dijital içeriklerinin üretilmesi,
- Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü olarak hem iç birimlerimiz hem de dış paydaşlarımızın iş birliği ve koordinasyonunda gerekli görülen web, sosyal medya ve görsel tasarım ihtiyaçlarının planlanması,
- Marmara Üniversitesi resmi sosyal medya hesapları veya e-posta adresi üzerinden gelen talepler, öneriler ve şikayetlerin toplanması ve ilgili birime yönlendirilmesi,
- Kurumsal imajı artırmak amacıyla marka değeri yüksek akademik ve idari personel ile öğrenci odaklı içeriklerin planlanması,
- Önemli gün ve haftalara yönelik dijital iletişim çalışmalarının planlanması ve kurumsal kimlik kriterlerine uygun dijital içeriklerin üretilmesi,
- Üniversite bünyesindeki birimlerin görsel tasarım ve dijital iletişim ihtiyaçlarının desteklenmesi,
- Profesyonel medya takip kurumları aracılığıyla güncel sosyal medya izleme raporlarının incelenmesi, analiz edilmesi ve gerekli önlemlerin alınarak rapor oluşturulması,
- Üniversitenin sosyal medya hesaplarının paylaşım, etkileşim ve görüntüleme performanslarının analiz edilmesi ve rapor haline getirilmesi.
Dijital İletişim ve Tasarım Yönetimi PUKÖ Döngüsü
Gezi ve Tanıtım Yönetimi
- Koordinatörlüğümüz; tanıtım, fuar ve etkinlik gibi faaliyetlere katılım takvimini belirleyerek hayata geçirir. Bu tip organizasyonlarda Marmara Üniversitesinde eğitim alma hedefi olan aday öğrencilerin beklentilerini tespit ederek, bunlarla ilgili gerekli çalışmaların yürütülmesini sağlar.
- Üniversitemizi ziyaret etmek isteyen lise düzeyindeki eğitim kurumları, kurumsal iletişim sayfasındaki ziyaret formunu doldurarak başvurmuş olur.
- Gelen başvuru, ilk olarak takvime uygun bir şekilde Excel sayfasına kayıt edilir.
- Fakülte tanıtımı başvurularında ise EBYS üzerinden ilgili fakülteye tanıtım başvuru talebi gönderilir. Gelen uygunluk cevabına göre başvuruya EBYS üzerinden cevap yazılır. Onaylandıktan sonra ilgili kuruma e-posta üzerinden gönderilir.
- Kampüs ziyareti talebi ise salon uygunluk durumuna göre Sağlık, Kültür ve Daire Başkanlığından rezervasyon talep edilir, birimimiz personeli tarafından aday öğrencilere tanıtım sunumu gerçekleştirilir.
Görüntüleme Yönetimi
- Üniversite’de düzenlenen tüm etkinliklerin fotoğraflarını ve görüntülerini çekmek,
- Düzenlenen etkinlik ve organizasyonların haberleştirilmesine katkı sağlamak,
- Fotoğraf ve görüntü arşivi oluşturmak.
- Üniversitenin web sitesinde ve sosyal medya hesaplarında yayınlanacak görüntüleri çekmek,
- Rektörlüğe ait özel çekim taleplerini karşılamak,
- Yılın özel gün ve haftalarına ait konsept çekimler gerçekleştirmek,
- Yapılan video çekimlerin kurgu ve seslendirme gibi prodüksiyon çalışmalarını yapmak,
- Dijital mecralara ve etkinliklere dönük animasyon çalışmaları yapmak.
İç İletişim Yönetimi
- Koordinatörlük çatısı altında yer alan personelin resmi yazışmalarını yönetmek,
- Rektörlük ve diğer birimlerden gelen talepler hakkında personeli bilgilendirmek,
- Kısmi zamanlı öğrencilerin özlük işlemlerinin yürütülmesi ve denetlenmesini sağlamak,
- İlgili birimlerden talep edilen faaliyet ve strateji raporlarını hazırlamak,
- EBYS den gelen tüm yazıları yönetmek, yönlendirmek ve arşivlemek,
- Personelin özlük işlerini yönetmek ve yönlendirmek,
- Personelin birim içi ve birimler arası iletişimini güçlendirici toplantılar vb. faaliyetler gerçekleştirmek.
Bilgi Edinme Yönetimi
- Üniversiteye e-posta yoluyla veya yazılı olarak ulaşan bilgi edinme taleplerini almak; e-postayla gelen bilgi taleplerini e-bys aracılığıyla ilgili birimlere iletmek,
- İlgili birimden gelen yanıtı, bilgi talep eden tüzel ve/veya gerçek kişilere iletmek,
- Talepleri ve yanıtları elektronik/basılı olarak arşivlemek.
Çağrı Merkezi Yönetimi
- Üniversitemiz çağrı merkezine gelen aramaların operatörler tarafından etkin ve hızlı bir şekilde cevaplanması sağlamak,
- Merkezde çalışan operatörlerin günlük çağrı raporlarını alıp Genel Sekreterliğe iletmek ve performans analizini gerçekleştirmek,
- Alınan çağrıların içerik analizlerinin yapılarak genel talep eğilimlerine dönük daha hızlı ve etkin çözümler üretmek,
- Öğrencilerden gelen çağrılar doğrultusunda ilgili birimlerle iletişim kurularak problemlerin çözülmesini sağlamak,
- Çağrı merkezi operatörleriyle belirli periyotlarda toplantılar ve eğitimler yapılarak verimliliği artırmak.
Bu sayfa Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü tarafından en son 22.12.2023 11:34:30 tarihinde güncellenmiştir.