Süreçlerimiz

Medya ve İletişim Yönetimi

  • Marmara Üniversitesi internet sayfasında haberlerinin yer almasını isteyen kişiler kurumsaliletisim@marmara.edu.tr e-posta adresine konuyla ilgili gerekli bilgileri metin ve görsel/video olacak şekilde gönderirler.
  • Gerekli durumlarda haber için bilgi almak ve fotoğraf ile video çekimi yapmak üzere görevlendirmeler yapılır.
  • Haber metni ve görsel içeriği incelenerek haber formatında tekrar yazılır.
  • Görseller düzenlenir ve gerekliyse video veya özel tasarımlar hazırlanır.
  • Haber uygun formatta üniversitemiz internet sitesinde yayınlanır.
  • Üniversitemiz internet sitesinin anasayfası ve belirli sayfalarının içerikleri dönemsel olarak güncellenir ve gelen taleplere göre görsel veya metinsel içerik üretimi yapılır.
  • Marmara Üniversitesi'nin web anasayfasında yer alan haberlerin İngilizce çevirisi yapılarak siteye eklenir.
  • Haber takip sistemleri üzerinden üniversitemizle alakalı  haberlerin takibini yapmak; gerekli görüldüğünde üniversitemiz web sayfasında paylaşmak.

 

Dijital İletişim ve Tasarım Yönetimi

  • Üniversitemizin dijital ortamlarda marka değerini ve kurum itibarını artırmaya yönelik temsili,
  • Üniversitemiz internet sitesinin görsel kimliğinin korunması ve dijital içeriklerinin üretilmesi,
  • Üniversitemiz aday öğrenci internet sitesinin görsel kimliğinin korunması ve dijital içeriklerinin üretilmesi
  • Üniversitemiz Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü internet sitesinin görsel kimliğinin korunması ve dijital içeriklerinin üretilmesi,
  • Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü olarak hem iç birimlerimiz hem de dış paydaşlarımızın iş birliği ve koordinasyonunda gerekli görülen web, sosyal medya ve görsel tasarım ihtiyaçlarının planlanması,
  • Marmara Üniversitesi resmi sosyal medya hesapları veya e-posta adresi üzerinden gelen talepler, öneriler ve şikayetlerin toplanması ve ilgili birime yönlendirilmesi,
  • Kurumsal imajı artırmak amacıyla marka değeri yüksek akademik ve idari personel ile öğrenci odaklı içeriklerin planlanması,
  • Önemli gün ve haftalara yönelik dijital iletişim çalışmalarının planlanması ve kurumsal kimlik kriterlerine uygun dijital içeriklerin üretilmesi,
  • Üniversite bünyesindeki birimlerin görsel tasarım ve dijital iletişim ihtiyaçlarının desteklenmesi,
  • Profesyonel medya takip kurumları aracılığıyla güncel sosyal medya izleme raporlarının incelenmesi, analiz edilmesi ve gerekli önlemlerin alınarak rapor oluşturulması,
  • Üniversitenin sosyal medya hesaplarının paylaşım, etkileşim ve görüntüleme performanslarının analiz edilmesi ve rapor haline getirilmesi.

 

Dijital İletişim ve Tasarım Yönetimi PUKÖ Döngüsü

 

Gezi ve Tanıtım Yönetimi

  • Koordinatörlüğümüz; tanıtım, fuar ve etkinlik gibi faaliyetlere katılım takvimini belirleyerek hayata geçirir. Bu tip organizasyonlarda Marmara Üniversitesinde eğitim alma hedefi olan aday öğrencilerin beklentilerini tespit ederek, bunlarla ilgili gerekli çalışmaların yürütülmesini sağlar.
  • Üniversitemizi ziyaret etmek isteyen lise düzeyindeki eğitim kurumları, kurumsal iletişim sayfasındaki ziyaret formunu doldurarak başvurmuş olur.
  • Gelen başvuru, ilk olarak takvime uygun bir şekilde Excel sayfasına kayıt edilir.
  • Fakülte tanıtımı başvurularında ise EBYS üzerinden ilgili fakülteye tanıtım başvuru talebi gönderilir. Gelen uygunluk cevabına göre başvuruya EBYS üzerinden cevap yazılır. Onaylandıktan sonra ilgili kuruma e-posta üzerinden gönderilir.
  • Kampüs ziyareti talebi ise salon uygunluk durumuna göre Sağlık, Kültür ve Daire Başkanlığından rezervasyon talep edilir, birimimiz personeli tarafından aday öğrencilere tanıtım sunumu gerçekleştirilir.

 

Görüntüleme Yönetimi

  • Üniversite’de düzenlenen tüm etkinliklerin fotoğraflarını ve görüntülerini çekmek,
  • Düzenlenen etkinlik ve organizasyonların haberleştirilmesine katkı sağlamak,
  • Fotoğraf ve görüntü arşivi oluşturmak.
  • Üniversitenin web sitesinde ve sosyal medya hesaplarında yayınlanacak görüntüleri çekmek,
  • Rektörlüğe ait özel çekim taleplerini karşılamak,
  • Yılın özel gün ve haftalarına ait konsept çekimler gerçekleştirmek,
  • Yapılan video çekimlerin kurgu ve seslendirme gibi prodüksiyon çalışmalarını yapmak,
  • Dijital mecralara ve etkinliklere dönük animasyon çalışmaları yapmak.

 

İç İletişim Yönetimi

  • Koordinatörlük çatısı altında yer alan personelin resmi yazışmalarını yönetmek,
  • Rektörlük ve diğer birimlerden gelen talepler hakkında personeli bilgilendirmek,
  • Kısmi zamanlı öğrencilerin özlük işlemlerinin yürütülmesi ve denetlenmesini sağlamak,
  • İlgili birimlerden talep edilen faaliyet ve strateji raporlarını hazırlamak,
  • EBYS den gelen tüm yazıları yönetmek, yönlendirmek ve arşivlemek,
  • Personelin özlük işlerini yönetmek ve yönlendirmek,
  • Personelin birim içi ve birimler arası iletişimini güçlendirici toplantılar vb. faaliyetler gerçekleştirmek.

 

Bilgi Edinme Yönetimi

  • Üniversiteye e-posta yoluyla veya yazılı olarak ulaşan bilgi edinme taleplerini almak; e-postayla gelen bilgi taleplerini e-bys aracılığıyla ilgili birimlere iletmek,
  • İlgili birimden gelen yanıtı, bilgi talep eden tüzel ve/veya gerçek kişilere iletmek,
  • Talepleri ve yanıtları elektronik/basılı olarak arşivlemek.

 

Çağrı Merkezi Yönetimi

  • Üniversitemiz çağrı merkezine gelen aramaların operatörler tarafından etkin ve hızlı bir şekilde cevaplanması sağlamak,
  • Merkezde çalışan operatörlerin günlük çağrı raporlarını alıp Genel Sekreterliğe iletmek ve performans analizini gerçekleştirmek,
  • Alınan çağrıların içerik analizlerinin yapılarak genel talep eğilimlerine dönük daha hızlı ve etkin çözümler üretmek,
  • Öğrencilerden gelen çağrılar doğrultusunda ilgili birimlerle iletişim kurularak problemlerin çözülmesini sağlamak,
  • Çağrı merkezi operatörleriyle belirli periyotlarda toplantılar ve eğitimler yapılarak verimliliği artırmak.

Bu sayfa Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü tarafından en son 22.12.2023 11:34:30 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM